Fairy tale directed game-based training system for children with ADHD using BCI and motion sensing technologies,
Behavior & Information Technology,
201811
ADHD 아동을 위한 뇌파 및 모션 센싱 기술 기반 인터랙티브 동화 시스템 개발,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201512
ADHD 아동을 위한 BCI 및 모션 센싱 기술 기반인터랙티브 동화 시스템 개발,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201503
직관적인 손동작을 고려한 립모션 기반 게임 인터페이스의 개발 및 평가,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201412
Semantic Reasoning with Contextual Ontologies on Sensor Cloud Environment,
International Journal of Distributed Sensor Network,
201404
학술발표
Narrative and Sensor Driven Cognitive Behavior Training Game Platform,
International Conference on software Engineering Research,
201605
수상
정보통신장관상,
정보통신부,
2005
프로젝트
T Store 검색 고도화를 위한 서비스 설계 및 기획,
㈜프람트,
(2010.~ )
어플리케이션 스토어에서의 감성 분류체계 및 검색 솔루션에 대한 기술자문,
㈜프람트,
(2009.~ )