대학의 교과, 비교과 및 현장실습이 대학생의 역량 향상에 미치는 영향: 예비 청소년교육 전문 인력을 중심으로,
교육방법연구,
201808
The effects of cross-modality and level of self-regulated learning on knowledge acquisition with smartpads,
ETRD-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT,
201804
교수들이 인식하는 대입전형별 입학생의 학업, 대학생활적응, 진로준비행동의 차이에 대한 연구,
취업진로연구,
201803
학교현장실습을 통한 예비교사의 역량향상도와 예비교사와 지도교사의 인식차이 분석,
교원교육,
201710
성인 암환자들의 학습공동체 참여를 통한전환학습 과정에 대한 탐색,
평생교육 · HRD연구,
201704
예비 청소년교육 전문 인력의 역량 및 교육요구도 분석,
교육방법연구,
201702
교원양성에서 예비교사의 역량 변화 연구,
평생교육 · HRD연구,
201701
교육요구분석에서 예비교사와 현직교사의중요도 인식 차이에 따른 모델 수정에 관한 연구,
교원교육,
201607
대학입학전형에 따른 고교 학생부성적, 대학수학능력시험 성적, 대학학업성취도 간의 관계: A대학의 사례를 중심으로,
進路敎育硏究,
201606
Comparing social network analysis of posts with counting of posts as a measurement of learners’ participation in facebook discussions,
Turkish Online Journal of Educational Technology,
2016
Does Touch-based Interaction in Learning with Interactive Images Improve Students' Learning?,
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER,
201512
Does Mentoring Program have Impact on the Structural Relationship regarding Job Satisfaction in HRD field?,
East West Education,
201412
대학입학전형 유형에 따른 전공계열별 신입생의 학습역량 차이 분석,
진로교육연구,
201409
Integrating user interface and personal innovativeness into the TAM for mobile learning in Cyber University,
Journal of Computing in Higher Education,
201408
사범대학 재학생의 교수역량: S대학 사례를 중심으로,
교원교육,
201407
국내 대기업 사내강사의 역량 및 교육 요구 분석,
기업교육연구,
201406
지역화 기반 스마트교육 정책 방안 모색: 전라남도를 중심으로,
디지털융복합연구,
201405
스마트교육을 위한 교원의 교육요구도 분석,
교원교육,
201401
Does Digital Handwriting of Instructors Using the iPad Enhance Student Learning?,
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER,
201308
스마트교육을 위한 교원역량 진단 도구 개발,
교육정보미디어연구,
201306
대학 토론 수업에서 Facebookⓡ 활용 시 학습자의 자기조절학습 수준과 교수자의 피드백이 성취도와 참여도에 미치는 영향,
교육정보미디어연구,
201306
고교생의 진로발달, 학교생활만족도, 학업성취도의 종단적 변화와 구조적 관계,
進路敎育硏究,
201306
사범대학 재학생의 학년별 교수자 역량 진단 및 교육요구도 분석,
한국교원교육연구,
201212
시�도 교육청 고급관리자의 역량모델링에 따른 교육요구 분석*,
기업교육연구,
201212
User-Design Approach in Problem Development and its Effects on Authenticity, Performance, and Satisfaction in Problem-Based Learning,
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER,
201211
수학교육을 위한 ICT 활용에 대한 수학교사의 인식 및 태도 조사,
교원교육,
201210
대학 강의평가에서 실시 방식이 학생들의 불성실한 응답에 미치는 영향에 관한 연구,
교육방법연구,
201208
과제기반 협력학습에서 소집단 구성원의 자기조절학습 수준이 집단자기조절, 소집단 성과 및 활동 만족도에 미치는 영향,
교육방법연구,
201202
청소년 문화활동의 참여동기, 참여태도, 참여빈도 및 자기효능감의 구조적 관계 분석,
미래청소년학회지,
201106
AN APPLICATION OF LATENT VARIABLE STRUCTURAL EQUATION MODELING FOR EXPERIMENTAL RESEARCH IN EDUCATIONAL TECHNOLOGY,
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY,
201101
Improving self-regulation, learning strategy use, and achievement with metacognitive feedback,
ETRD-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT,
201012
The Effects of Group Composition of Self-Regulation on Project-based Group Performance,
Educational Technology International,
201010
Factors Influencing Teachers' Use of Technology and PBL in Middle School Science Classrooms,
Educational Technology International,
201004
청소년의 문화활동 참여와 자기효능감 간의 관계 분석,
교육연구,
20100228
웹 블렌디드(Web-blended) 과제수행에서 학습동기, 학습자 간 피드백, 그리고 학습성과의 구조적 관계,
교육정보미디어연구,
200912
Does concept-mapping strategy work for everyone? The levels of generativity and learners' self-regulated learning skills,
BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY,
20090701
Generative Learning Strategies and Metacognitive Feedback to Facilitate Comprehension of Complex Science Topics and Self-Regulation,
Journal of Educational Multimedia and Hypermedia,
200901
GBS+ 설계 모델을 적용한 e-learning 코스웨어 개발 연구,
기업교육연구,
200206